In de strijd om talent moet uw werkgeversmerk op alle kanalen aanwezig zijn. Leer hoe u uw bedrijf als aantrekkelijke werkgever kunt positioneren op Google for Jobs en kandidaten kunt bereiken via Google Job Search.
Al vele jaren is er een tekort aan geschoolde arbeiders op Nederland. Employer branding betekent zoiets als"employer branding" en is een bedrijfsstrategiemaatregel om het eigen bedrijf als een aantrekkelijke werkgever te presenteren en bekendheid te geven.
Net als bij andere marketingmaatregelen gaat het er bij employer branding om op zo veel mogelijk platforms aanwezig te zijn. Dit verhoogt de kans dat potentiële kandidaten uw bedrijf leren kennen en er belangstelling voor hebben.
Waarschijnlijk hebt u uw werkgeversprofiel al op verschillende platforms onderhouden. Nu is het ook belangrijk om permanent aanwezig te zijn op Google for Jobs (google.nl).
Voor de meeste Internetgebruikers begint het zoeken naar een baan bij Google. De functie banen zoeken van Google toont de vacatures van potentiële nieuwe werkgevers direct op de startpagina. Om uw bedrijf op Google for Jobs te krijgen, moet u ofwel vacatures plaatsen die geoptimaliseerd zijn voor Google, ofwel een gratis bedrijfsprofiel aanmaken.
Met een gratis bedrijfsprofiel verzekert u zich van een vaste plaats op Google voor Jobs - logo, contactpersoon en belangrijke informatie over het bedrijf kunnen heel gemakkelijk gedeponeerd worden. Als een kandidaat geïnteresseerd is in uw bedrijf, zal een link hem naar uw website brengen waar hij meer informatie kan krijgen of zelfs een open sollicitatie kan indienen.
Presenteer uw bedrijf waar kandidaten het zoeken
Vooral kleine en middelgrote bedrijven die geen permanente personeelsadvertenties hebben, kunnen toch profiteren van Google for Jobs. Maar zelfs voor grotere bedrijven is een zuivere aanwezigheid op Google for Jobs voordelig.
Employer Branding bij Google voor banen
Rechtstreekse link naar uw eigen carrièrepagina
Gratis creatie en publicatie
Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf permanent aanwezig is op Google for Jobs, kunt u gemakkelijk een gratis werkgeversprofiel aanmaken. Het kost maar een paar minuten om het op te zetten. Zodra uw profiel is ingesteld, kan het onmiddellijk worden gepubliceerd. De dienst is volledig gratis. Begin er nu aan.
Om uw werkgeversprofiel aan te maken en later te beheren, hebt u een gratis gebruikersaccount nodig. Alles wat u nodig hebt is een geldig e-mailadres of een Google-account.
Nadat u uw gebruikersaccount hebt aangemaakt, kunt u direct beginnen met het aanmaken van uw werkgeversprofiel. Gebruik de handige online editor om alle relevante informatie over uw bedrijf in te voeren.
Tip: Hoe meer informatie u vrijgeeft, hoe interessanter u als werkgever zult worden ervaren.
Zodra u alle belangrijke informatie over uw bedrijf hebt ingevoerd, kunt u met één klik uw werkgeversprofiel op Google for Jobs publiceren.
Na publicatie kunt u in uw gebruikersaccount zien hoe vaak er naar uw werkgevers-profiel gezocht is en het op Google for Jobs is weergegeven.
Met een gratis werkgeversprofiel bij Google for Jobs verzekert u zich van een vaste plaats bij de zoekmachinegigant. Zo zorgt u ervoor dat uw bedrijf vindbaar blijft, ook al heeft u op dit moment geen vacatures actief geadverteerd.
De permanente aanwezigheid van uw bedrijf op Google for Jobs is een belangrijke bouwsteen voor uw employer branding strategie en slechts een paar muisklikken van u verwijderd.