SEO for Jobs is de perfecte partner om uw jobadvertenties gemakkelijk op Google for Jobs te plaatsen. Lees hieronder hoe u in een paar stappen uw eerste advertentie kunt publiceren.
Hebt u nog geen personeelsadvertentie geplaatst? Geen probleem! Probeer het gewoon uit door een gratis account aan te maken.
Vanaf nu kunt u met SEO for Jobs ook uw vacatures als advertenties in Google Search plaatsen om uw zichtbaarheid bij potentiële sollicitanten te vergroten. Log eerst in op uw SEO for Jobs-account. Om te adverteren moet u een lopend pakket hebben en ten minste één gepubliceerde personeelsadvertentie. Op de welkomstpagina ziet u dan een venster met de titel "Reclame". Klik op "Advertentie plaatsen" en er verschijnt onmiddellijk een dialoog met de belangrijkste informatie die in de advertentie moet staan.
De teksten zijn vooraf ingevuld op basis van de informatie in uw personeelsadvertentie. Als u verschillende advertenties hebt geplaatst, kiest u de advertentie die u wilt adverteren.
U kunt ook rechtstreeks naar de betreffende advertentie in uw account gaan en rechts onderaan op de knop "Ad Boost" drukken. Het venster waarin u uw advertentie kunt bewerken verschijnt dan ook.
Ook hier worden de teksten van de informatie in uw personeelsadvertentie vooraf ingevuld.
Maak uw kandidaatbeheersysteem geschikt voor Google for Jobs - zonder de website te hinderen
De teksten in de advertentie kunnen natuurlijk ook handmatig bewerkt worden. Er moet echter met enkele belangrijke factoren rekening worden gehouden.
De twee titels mogen elk niet langer zijn dan 30 tekens en de beschrijvingen mogen niet langer zijn dan 90 tekens. Google beslist welke titel of beschrijving in de advertentie verschijnt. Het verschilt of slechts één of twee titels en beschrijvingen worden getoond. Dit hangt er ook van af of de zoekopdracht wordt gegeven vanaf een mobiel of een desktop toestel.
De trefwoorden moeten overeenkomen met de zoekintentie van de potentiële sollicitanten, zodat de advertentie ook in de overeenkomstige zoekresultaten verschijnt. In de meeste gevallen worden de verschillende delen van de functietitel als basis gebruikt.
Google beslist waar de advertentie wordt getoond, op basis van de plaats waar de baan zich bevindt. Indien een bepaald adres of een bepaalde stad wordt opgegeven, is de straal beperkt tot de onmiddellijke omgeving. Als er geen specifieke plaats is opgegeven of alleen Nederland, zal de advertentie in het hele land worden weergegeven bij het zoeken in Google op de overeenkomstige zoektermen.
Er zijn vier verschillende budgetprijzen waaruit u kunt kiezen. Elke prijs garandeert een lopende tijd van de advertentie gedurende 30 dagen. De beslissing welke prijs voor u geschikt is, hangt af van hoeveel mensen u met uw advertentie wilt bereiken. Hoe hoger de prijs, hoe groter het bereik.
Hoeveel mensen er werkelijk bereikt worden, varieert sterk naar gelang van de advertentie in kwestie. Zo zal een personeelsadvertentie voor een marketingmanager meer mensen bereiken dan een personeelsadvertentie voor een kernfysicus.
Het telefoonnummer wordt gehaald uit de betreffende gebruikersaccount bij SEO for Jobs. U kunt dit op elk moment in uw gebruikersaccount aanpassen.
De link van de advertentie komt overeen met de door u gekozen methode voor het aanvragen van de vacature. Als u een website of een PDF-bestand voor de sollicitanten hebt opgeslagen, zal de advertentie daar ook naartoe leiden. Als u een e-mailadres hebt opgeslagen, wordt de volledige vacature weergegeven met een e-mailknop. Met nog een klik op de knop kunnen de aanvragers dan rechtstreeks een e-mail schrijven.
Zodra u klaar bent met het bewerken van de advertentie voor uw vacature, ziet u onderaan de pagina een voorvertoning.