Hoe formuleer ik de perfecte personeelsadvertentie?

Uw jobadvertenties zijn nu zichtbaar op Google for Jobs, maar u krijgt niet de respons die u wenst? Dit kan waarschijnlijk komen doordat er belangrijke informatie ontbreekt in uw personeelsadvertenties of doordat ze verkeerd verpakt zijn.

In het volgende artikel vindt u daarom hulp over hoe u de beste personeelsadvertentie kunt schrijven en welke informatie vooral belangrijk is voor werkzoekenden. Wij hebben ook een voorbeeld geschreven voor de optimale personeelsadvertentie.

Bij het schrijven van een personeels advertentie komt het er vooral op aan de informatie enerzijds gedetailleerd en anderzijds zo compact mogelijk weer te geven.

Als de beschrijving maar een paar hoofdpunten bevat, krijgt de aanvrager niet genoeg informatie, en als zij te lang is, komt zij vaak verwarrend en ondoorzichtig over.

Dit kan natuurlijk voorkomen worden met de juiste know-how.

7 belangrijke factoren voor de structuur van een personeelsadvertentie

  • Geschikte functietitel

  • Interessante inleiding

  • Informatie over de werkgever

  • Concrete functiebeschrijving en eisenprofiel

  • Voordelen voor de aanvrager

  • Rode draad

  • Conclusie

1. de juiste functietitel

Het eerste waar u aan moet denken bij het formuleren van de perfecte personeelsadvertentie is de juiste en duidelijke functietitel. Dit moet de kop van de advertentie zijn. Er mag geen verwarring ontstaan bij het lezen van de functietitel en er moet een direct antwoord komen op de vraag: "Over welke baan gaat het hier?"

2. interessante inleiding

Wat even belangrijk is bij het formuleren van een goede personeelsadvertentie is de begroeting en de inleiding. De allereerste regel moet de aandacht van de lezer trekken. Dat kan door de sollicitant rechtstreeks aan te spreken, een aantrekkelijk inzicht in het bedrijf te geven of meteen aan het begin een voorproefje te geven van de voordelen voor de werknemer.

Dit verhoogt de kans dat de aandacht wordt vastgehouden en dat het aanbod verder wordt nagestreefd.

3. informatie over de werkgever

Na de inleiding moet er een kort overzicht van het bedrijf komen. Daarover zou informatie kunnen staan, zoals:

  • Omvang van het bedrijf

  • Welk product of welke dienst wordt geleverd

  • Informatie over de bedrijfscultuur en de organisatie

  • USP (Unique Selling Point)

Jobadvertenties geven niet alleen informatie aan werknemers, maar zijn ook een goed marketingplatform voor bedrijven. Hoe beschrijvender en gewetensvoller een personeelsadvertentie is geformuleerd, hoe aantrekkelijker en waardevoller de werkgever overkomt.

4 Concrete functiebeschrijving en eisenprofiel

Ook al is de functieomschrijving hetzelfde, toch verschillen veel bedrijven in hun eisenprofiel voor de werknemer. Daarom is het belangrijk om in de advertentie concrete functiebeschrijvingen op te nemen en de sollicitant te laten zien welke specifieke eisen er van hem/haar verwacht worden. Er moet ook een kleine motivering zijn voor elke vereiste vaardigheid, zodat nietszeggende of zeer algemene vaardigheden, zoals stiptheid, vermeden worden. Naast de harde vaardigheden moeten ook de zachte vaardigheden, waaraan het bedrijf veel waarde hecht, in de advertentie worden vermeld. Intussen heeft elk bedrijf zijn eigen cultuur ontwikkeld en moet dat ook op een transparante manier naar buiten toe kenbaar maken. Dit dient enerzijds de sollicitant, die de kans krijgt om te zien of hij of zij zich met het bedrijf kan identificeren, en anderzijds het bedrijf, omdat het meer sollicitanten krijgt door veel informatie te presenteren.

5. voordelen voor de werknemer

Bovendien moet de personeelsadvertentie ook ingaan op de voordelen en de voordelen voor de werknemer. Het is belangrijk dat de sollicitant inzicht krijgt in wat het bedrijf hem aanbiedt, zodat hij dat kan vergelijken met zijn eigen ideeën.

Belangrijk. Alleen beloften die kunnen worden nagekomen, mogen worden gedaan.

6. rode draad

De structuur van het werkaanbod is ook zeer belangrijk. De volgorde kan vrij bepaald worden, maar een rode draad moet herkenbaar zijn. Ook moet erop worden toegezien dat de informatie wordt samengevat onder de respectieve subrubrieken en niet zomaar willekeurig achter elkaar wordt opgesomd. Het is een goed idee om de advertentie in duidelijke alinea's met kopjes te verdelen, zodat de sollicitant een duidelijke indruk krijgt van de aangeboden baan.

7. conclusie

Aan het eind van een personeelsadvertentie moet de sollicitant weer rechtstreeks aangesproken worden, als dat nog niet gebeurd is. Afsluitende positieve zinnen, zoals "Wij hopen dat wij u enthousiast hebben kunnen maken voor ons bedrijf en zien uit naar uw sollicitatie", verhogen nogmaals de aandacht aan het eind en doen indirect een positieve oproep aan de sollicitant om zijn sollicitatie in te dienen.

Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten
Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten

Om deze aantrekkingskracht te versterken is het een goed idee om een directe contactpersoon op te geven of een link te integreren die naar uw eigen carrièrepagina leidt.

Conclusie: De perfecte personeelsadvertentie

Zoals gezegd bestaat de perfecte personeelsadvertentie uit de juiste informatie en de juiste structuur. Een perfecte personeelsadvertentie is dus de eerste stap om de belangstelling van sollicitanten voor uw bedrijf te wekken.

U weet nu wat er nodig is om er aantrekkelijk uit te zien voor werknemers, maar u staat nog niet in Google for Jobs?

Plaats dan nu uw personeelsadvertenties bij SEO for Jobs!

Author: SEO for Jobs
Published at 10.11.2020
Bijgewerkt op 06.08.2021
More articles …
Wil je Google for Jobs uitproberen? Maak nu een gratis account aan.

Vrijblijvend advies

We helpen je graag om samen alles uit jouw vacatures bij Google for Jobs te halen.

Julia Weber
Google Jobs-expert
Vraag nu vrijblijvend advies aan. We kunnen je ook terugbellen. Laat hiervoor een kort bericht bij ons achter.
Bel mij terug
Alle gegevens worden versleuteld verstuurd.

Gelukt!

We laten uiterlijk van ons horen. Is het dringender, dan zijn we te bereiken via +31 20 808 7560.

Meld je gratis aan

Maak nu een gratis account aan en stel vrijblijvend je eerste vacature op.

Julia Weber
Google Jobs-expert
Vraag nu vrijblijvend advies aan.
Meld je gratis aan
Alle gegevens worden versleuteld verstuurd.

Gratis testen

Test binnen een paar seconden of je vacatures klaar zijn voor Google for Jobs.

Gefeliciteerd. Je bent uitstekend voorbereid op Google for Jobs.
Nu controleren
Alle gegevens worden versleuteld verstuurd.

Testresultaat

Voorbeeld wordt geladen ...
Resultaat tonen
Bereikbaarheid
Het begin is goed. Je vacature heeft een laadtijd van seconden en is zodoende goed bereikbaar.
Bereikbaarheid
Controleer de link , want deze is niet te bereiken.
Inhoud leesbaar
De basis is er. De inhoud van de vacature is machinaal leesbaar.
Inhoud leesbaar
Omdat de link niet te bereiken is, kunnen we helaas niet testen of de inhoud leesbaar is.
Klaar voor Google for Jobs
Gefeliciteerd, de schemagegevens van de vacature zijn aanwezig. Zo kan Google for Jobs de vacature opnemen
Klaar voor Google for Jobs
Je vacature is nog niet klaar voor Google for Jobs. Nu klaarmaken
Klaar voor Google for Jobs
Omdat de link niet te bereiken is, kunnen we helaas niet testen of de juiste schemagegevens aanwezig zijn.
Vacaturezoekers aanwezig
Het begin is goed. Er is bij Google for Jobs actieve interesse in vacatures voor ''.
Publicatie mogelijk
Het is mogelijk om vacatures te publiceren onder ''.
Registreer nu
Create your account and save 10% on all packages. Use the full potential of Google for Jobs. So nutzen Sie das Potential von Google for Jobs voll aus.
‹ terug
Alle gegevens worden versleuteld verstuurd.
Gratis werkgeversprofiel
Maak nu vrijblijvend en gratis uw werkgeversprofiel aan.
Ga naar